حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ×
امامزاده ستی فاطمه س
  • 1400-03-15 ساعت: ۱۳:۵۴
  • شناسه : 47
    بازدید 521
    7
    بنا به نقل از منابع نسب شناسی این امامزاده گرانقدر دختر امام موسی کاظم ع و خواهر حضرت رضا ع می باشد.
    ارسال توسط : منبع : صدا و سیمای مرکز اصفهان
    پ
    پ

    امامزاده ستی فاطمه س

    آستانه امامزاده معصومه «ستی فاطمه» (علیها السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، شهر اصفهان، خیابان کاشانی، روبروی درب ورودی بیمارستان آیت الله کاشانی واقع شده است.

    در زمان قبل از قاجار این مکان قبرستانی بوده و در زمان حملة افغانها تخریب گردید و در زمان قاجار این بنا بازسازی گردید و تا اکنون به همان شکل مانده که هم اکنون در حال مرمت می باشد.

    مساحت و زیر بنای ساختمان ۵۰۰ متر مربع بوده و مساحت کل صحن حدود ۲۰۰۰ متر مربع می رسد.

    ضریح از جنس چوب بر سنگ مزار واقع گردیده که ابعاد ۱/۵×۳ متر مربع می باشد.

    از طریق ۲ رواق درب اصلی به حرم راه دارد.

    تزئینات داخلی ساختمان مقرنس کاری و گچبری می باشد. ارتفاع گنبد خشت و گلی زیارتگاه از کف به ۹ متر می رسد.

    نسب امامزاده

    طبق شجره نامه و کتابهای موجود و گفتة اهالی محل و بزرگان نسب این امامزاده شریف می رسد به امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد.

    بنا به نقلی از معتمدین محل این امامزاده گرانقدر دختر دوم امام بوده و خواهر حضرت رضا (علیه السلام) می باشد.

    زیارت نامه حضرت ستی فاطمه س

    اَلسَّلامُ عَلَیکِ اَیّتُهَا السَّیِّدَةُ الزَّکیَّةُ، اَلطّاهِرَةُ الوَلِیَّةُ، و الدّاعِیَةُ الحفِیَّةُ، اَشهَدُ اَنَّکِ قُلتِ حَقّاً، وَ نَطَقتِ حَقاً وَ صِدقاً، وَ دَعَوتِ اِلی مَولایَ وَ مَولاکِ، عَلانِیَةً وَ سِرّاً، فازَ مُتَّبِعُکِ، وَ نَجا مُصَدِّقُکِ، وَ خابَ وَ خَسِرَ مُکَذِّبُکِ، و المُتَخَلِّفُ عَنکِ، اِشهَدی لی بِهذِهِ الشَّهادَةِ، لِاَکونَ مِنَ الفائِزینَ بِمَعرِفَتِکِ وَ طاعَتِکِ، وَ تَصدیقِکِ وَ اتِّباعِکِ، وَ السَّلامُ عَلَیکِ، وَ السَّلامُ عَلَیکِ یا سَیِّدَتی وَ ابنَةَ سَیِّدی. اَنتِ بابُ اللهِ المُوتی مِنهُ، وَ المَأخوذُ عَنهُ، اَتَیتُکِ زائِراً، وَ حاجاتی لَکِ مُستَودِعَةً، وَ ها اَنَا ذا اَستَودِعُکِ دینی وَ اَمانَتی، وَ خَواتیمَ عَمَلی، وَ جَوامِعَ اَمَلی اِلی مُنتَهی اَجَلی، وَ السَّلامُ عَلَیکِ وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُه.

    سلام بر تو ای سرور پاک و پاکیزه و ولی من و ای دعوت کننده (به حق) به مهربانی، گواهی دهم که تو حق گفتی و به حق و راستی سخن کردی و (مردم را) آشکارا و نهان به سوی مولای من و مولای خودت دعوت فرمودی رستگار شد پیرو تو و نجات یافت تصدیق کننده ات و نومید و زیانکار شد تکذیب کننده ات و آنکس که با تو مخالفت کرد گواه باش برای من این گواهی را تا من به وسیله معرفت و اطاعت تو و تصدیق و پیروی کردنت از زمره رستگاران باشم و سلام بر تو ای سرور من و ای فرزند آقای من توئی درگاه خدا که از آن درآیند و (معالم دین را) از آن بگیرند آمده ام به درگاهت برای زیارت و حاجت های خود را به تو سپرده ام و من اکنون به تو می سپارم دینم و امانتم و سرانجام کارهایم و همه آرزوهایم را تا پایان عمرم و بر تو باد سلام و رحمت خدا و برکاتش.

    آدرس امامزاده :

    استان اصفهان ـ شهرستان اصفهان ـ بخش مرکزی ـ شهر اصفهان ـ خیابان آیت اله کاشانی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.